Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Prepad Facebooku, vydieraní influenceri a koniec dezinformáciám

Pozrite sa na prehľad toho, čo sa stalo v online svete a na sociálnych sieťach za uplynulý týždeň.

Facebook zažíva prepad

Facebook zaznamenal výrazný prepad denných aktívnych používateľov. Vo štvrtom kvartáli Facebook ohlásil 2,91 miliardy užívateľov, čo je približne o pol milióna menej ako v treťom kvartáli. Na americkom trhu, ktorý je pre túto sociálnu sieť kľúčový, sa počet užívateľov znížil zo 196 na 195 miliónov. Prepad mal dosah aj na hodnotu spoločnosti Meta Platforms, ktorá za Facebookom stojí. Jej hodnota sa prepadla takmer o 200 miliárd dolárov. Popularitu modrá sociálna sieť stráca najmä kvôli konkurenčnému TikToku, ktorý sa teší stále väčšej popularite najmä medzi mladými ľuďmi.

Viac o tejto téme TU.

Vydieraní influenceri

Slovenskí influenceri a známe osobnosti sa v uplynulých dňoch sťažovali svojim fanušíkom na sociálnych sieťach, že sa im niekto vyhráža zverejnením ich intímnych fotografií či videí. Všetci popisovali scenár, podľa ktorého ich ľudia, ktorí sa im vyhrážali, žiadali o peniaze. Výmenou malo byť udržanie ich šteklivých záberov v utajení. Po pár dňoch sa ukázalo, že popisované situácie boli len fiktívne a ifluenceri sa nestali súčasťou žiadneho útoku. Za týmto nápadom stojí spoločnosť Orange, ktorá chcela takýmto spôsobom poukázať na hrozby, ktoré ľudom v online prostredí hrozia. Zároveň bola táto kampaň prípravou na predstavenie novej služby, ktorou chce ľudí chrániť pred škodlivým obsahom či online hrozbami.

Viac o tejto téme TU.

Dezinformácie na Spotify končia

V posledných týždňoch niekoľko podcastových a hudobných autorov stiahlo svoju produkciu z platformy Spotify. Dôvodom boli dezinformácie, ktoré sa na streamingovej platforme šíria. Medzi kritikmi platformy sú napríklad James Blunt, princ Harry či Meghan Markle. Po kritike Spotify zavádza nové pravidlá pri pridávaní obsahu. Podľa nových pravidiel budú na platforme zakázané napríklad také tvrdenia, ktoré hovoria, že COVID-19, AIDS či rakovina sú podvodom. Po novom je tiež zakázané nabádať na porušovanie protipandemických opatrení.

Viac o tejto téme TU.

Nové podmienky pre tvárové odomykanie telefónov

Pandémie priniesla, okrem iného, aj problémy pri tvárovom odomykaní telefónov. S rúškami a respirátormi odomykanie prostredníctvom tvárovej biometrie nebolo možné. Preto Apple po dvoch rokoch pandémie prichádza s novinkou – funkciou, pomocou ktorej sa vie majiteľ telefónu dostať do svojho zariadenia aj v prípade, že má na tvári rúško. Služba funguje na iPhonoch série 12 a 13.

Viac o tejto téme TU.

Messenger prináša novinku

Facebook zavádza do svojej chatovacej aplikácie Messenger funkciu, ktorá upozorní, ak niekto urobí snímku obrazovky vašej vzájomnej konverzácie. Mala by byť súčasťou jej novej aktualizácie. Facebook novinkou reaguje aj na konkurenčný Snapchat, ktorý odosiela upozornenia na snímky obrazovky miznúcich správ a obrázkov už dlhšiu dobu. Facebook tým tiež reaguje na kritiku, podľa ktorej by mal popracovať na zvýšení ochrany súkromia svojich používateľov.

Viac o tejto téme TU.

NAŠI PARTNERI

digiq.sk © 2024. Všetky práva vyhradené.