Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

All Posts

Vzniká nástroj na zmierňovanie nenávistných prejavov na internete

Črtá sa preventívny nástroj, vďaka ktorému môžu diskusie na sociálnych sieťach obsahovať menej nenávisti. Koncom septembra sa konal hackathon Code against hate (Kóduj proti nenávisti). Počas trojdňového podujatia, online hackathonu, (25.9 – 27.9.2020) účastníci z celého sveta diskutovali o inovatívnych riešeniach, ktoré môžu pomôcť znížiť množstvo nenávistných prejavov na internete. Otvorený softvér bude dostupný pre všetkých…

Čítať ďalej

digiQ je súčasťou Centra bezpečného internetu

Centrum bezpečnejšieho internetu sa venuje zlepšovaniu online bezpečnosti detí na Slovensku prostredníctvom komplexného a mnohostranného prístupu. Projekt vyvažuje preventívne opatrenia, intervencie a zvyšovanie povedomia, pričom sa opiera o spoľahlivý systém riadenia, hodnotenia a zapojenia kľúčových partnerov. Na projekte spolupracuje viacero organizácií so skúsenosťami v oblasti ochrany detí, boja proti sexuálnemu zneužívaniu, monitorovania a nahlasovania nevhodného…

Čítať ďalej

Mediálna a informačná gramotnosť

V  dnešnom digitálnom svete, v ktorom informácie nepretržite prúdia rôznymi mediálnymi kanálmi, je koncept mediálnej a informačnej gramotnosti (MIG) symbolom kritického myslenia, ktoré je nevyhnutným pilierom zodpovedného digitálneho občianstva. Často sa označuje rôznymi názvami - digitálna mediálna gramotnosť, informačná gramotnosť alebo internetová gramotnosť - a zahŕňa schopnosť nielen konzumovať médiá a informácie, ale aj zmysluplne…

Čítať ďalej

Je hranie hier účinnou stratégiou vzdelávania?

Gamifikácia je technika, ktorá používa princípy herného dizajnu na činnosti a situácie v rámci každodenného života, ktoré bežne nemajú nič spoločné s hrami. Prvky ako zbieranie bodov alebo súťaženie môžu spríjemniť aj nudné domáce práce alebo domáce úlohy. Gamifikácia nás robí kreatívnejšími pri riešení problémov. V poslednom čase ju využívajú značky na získanie a udržanie…

Čítať ďalej

Aký bol Rok s digiPEERS 2024?

Začiatkom októbra sme ukončili tretí ročník dobrovoľníckeho rozvojového programu digiPEERS. Do tretieho ročníka digiPEERS sa prihlásilo 16 mladých ľudí z 8 krajov Slovenska. Úspešne nakoniec program absolvovalo 13 ľudí. Keďže sa v uplynulom roku do programu zapájali aj dobrovoľníci z predchádzajúcich ročníkov, dokopy bolo aktívnych až 32 digiPEERS. Po odbornej a podpornej stránke sa o nich staralo 9…

Čítať ďalej

DigiCity: videohra, ktorá prináša revolúciu vo vzdelávaní v oblasti digitálneho občianstva

V dnešnom rýchlom svete menia technológie a digitálny pokrok spôsob, akým komunikujeme, učíme sa a pracujeme s informáciami. Tieto zmeny nastolili éru „digitálneho občianstva“, pojmu, ktorý zahŕňa zodpovedné a efektívne využívanie digitálnych technológií na tvorbu, komunikáciu a spoločenskú participáciu. Napriek jeho rastúcemu významu, mladá generácia zatiaľ nerozumie a nepraktizuje zásady digitálneho občianstva, čo svedčí o…

Čítať ďalej

Program konferencie Rok s digiPEERS 2024

Pri ukončení každého ročníka rozvojového programu pre tínedžerov - digiPEERS organizujeme už tradične slávnostnú konferenciu. Inak tomu nebude ani tento rok a už 4. októbra sa stretneme v priestoroch Novej Cvernovky v Bratislave. V rámci konferencie Rok s digiPEERS si spoločne zhrnieme, ako sa účastníkom nášho programu darilo uplynulých 12 mesiacov. Ich inšpiratívne prednášky obohatíme…

Čítať ďalej

Kick-off meeting k novému projektu „DigiCity“

Koncom apríla sme sa stretli s našimi projektovými partnermi v Novom Sade v Srbsku. Tento Kick-off meeting bol kľúčový pre vytvorenie silného partnerstva, definovaní aktivít a postupov v novom projekte „DigiCity“, ktorý je zameraný na budovanie digitálneho občianstva hravou formou. DigiCity transformuje digitálne vzdelávanie prostredníctvom hier a následne umožňuje mládeži bezpečne a zodpovedne sa pohybovať v digitálnom svete. Aké boli…

Čítať ďalej

Aký bol školský rok 2023/24 pre Cyber4Kids?

Cyber4Kids je vzdelávací program, s ktorým už viac ako 5 rokov vzdelávame deti po celom Slovensku. Aký bol pre nás uplynulý školský rok? O čom je Cyber4Kids? V rámci programu Cyber4Kids realizujeme vzdelávacie workshopy zamerané na digitálne občianstvo a bezpečnosť na internete. Konkrétne pokrývame témy sociálne siete, dezinformácie a hoaxy, kritické myslenie, ochrana osobných údajov,…

Čítať ďalej

Nenávistné prejavy online

Nenávistné prejavy na sociálnych sieťach 2023

Na ktorých platformách nahlasujeme? V roku 2023 sme počas monitoringu sociálnych sietí identifikovali a nahlásili celkovo 889 prípadov nenávistných prejavov. Ide o nenávistné prejavy, ktoré sú podľa slovenských zákonov nelegálne. Zameriavali sme sa na platformy Facebook,Instagram, YouTube, TikTok a X (Twitter). Väčšina podnetov (až takmer 77 %) bolo nahlásených na Facebooku. V rámci…

Čítať ďalej

Ako medzigeneračná komunikácia pomáha seniorom zvládnuť digitálny svet

Predstavte si svet, kde seniori a tínedžeri spolupracujú na zvládnutí digitálnych výziev. Takýto svet sme vytvorili na konferencii digiSapiens, organizovanej neziskovou organizáciou digiQ (digitálna inteligencia), ktorá sa zameriava na digitálne občianstvo na Slovensku.   Prečo je digitálne vzdelávanie seniorov dôležité Digitálne zručnosti a kritické myslenie sú dnes nevyhnutnosťou, najmä pre seniorov, ktorí sú často vystavení…

Čítať ďalej

Doplnenie ku hre digiSAPIENS

Na tomto mieste nájdete doplnenie k jednotlivým otázkam diskusnej kartovej hry digiSAPENS. 001 Pri každom obsahu, ktorý sa k nám dostáva, by sme si mali položiť pár základných otázok: Kto tento obsah vytvoril? Snaží sa vo mne vyvolať nepríjemné pocity? Obsahuje pravopisné či štylistické chyby?  Dokážem si túto správu preveriť aj pomocou iného zdroja? Nechýbajú mi…

Čítať ďalej

PARTNERI

digiQ.sk © 2024. Všetky práva vyhradené.