Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Umelá inteligencia a školáci, instagramová liečiteľka a podvody na bazári

Prinášame vám novinky zo sveta internetovej bezpečnosti a sociálnych sietí od 16. do 22. januára.

Umelá inteligencia píše žiakom úlohy

Jednou z udalostí minulého roka boli chatovacie umelé inteligencie, ktoré s ľuďmi dokázali viesť viac či menej zmysluplné konverzácie. Teraz sa ukázalo, že dokážu písať abstrakty vedeckých štúdií tak, že oklamú aj časť odborníkov.

Viac sa dočítate TU.

Odborníci kritizujú instagramovú liečiteľku

Mladá Slovenka uverejňuje na svojom instagramovom profile odporúčania, ktoré sa týkajú liečenie rôznych chorôb. Pre používateľov tvorí aj liečebné plány. Followerom rozdáva rady bez vedeckého základu a odporúča im nepridržiavať sa rád lekárov ani pri vážnych ochoreniach. Obuli sa preto do nej influenceri aj odborníci.

Viac sa dočítate TU.

Nový prírastok medzi dezinfowebmi

Hračkárstvo Dráčik už takmer rok zverejňuje na svojom webe kontroverzné príspevky. Desiatky konšpiračných textov sa týkajú vojny na Ukrajine, obrannej dohody Slovenska a USA, pandémie a očkovania, ale aj LGBTI+ menšiny. Konšpirátori.sk ho preto zaradili na zoznam webov, ktoré obsahujú dezinformácie a pochybný obsah.

Viac sa dočítate TU.

Podvody na Vintede

Internetoví podvodníci sa tentokrát zamerali na módny bazár Vinted. Behom pár klikov sú schopní okradnúť ľudí o desiatky až stovky eur. Podobné triky zlodejov nie sú v online svete novinkou. Podľa expertov je však stále náročnejšie ich postupy odhaliť. K ukradnutým peniazom sa obete dostanú len málokedy.

Viac sa dočítate TU.

LinkedIn je na vzostupe

LinkedIn používa celosvetovo vyše 800 miliónov ľudí, z toho zhruba 600-tisíc na Slovensku. Sociálna sieť slúži hlavne na udržiavanie pracovných a obchodných kontaktov, hľadanie zamestnania a nových zamestnancov.

Najpopulárnejší osobný profil na slovenskom LinkedIne s vyše 31-tisíc sledovateľmi patrí Martinovi Spanovi, ktorý sa zaoberá umelou inteligenciou, podniká s technologickými konzultáciami a reklamami na sociálnych sieťach.

Ľudia chodia na LinkedIn hlavne so serióznymi úmyslami. Často tam prezentujú svoje pracovné úspechy, fotografie z konferencií či komentáre k udalostiam v odbore a v neposlednom rade hľadať si prácu alebo zamestnancov.

Viac sa dočítate TU.

Podvody s videom sú späť

Spoločnosť Eset počas v uplynulých dní zachytila v chatovacej aplikácii Messenger zvýšený výskyt podvodných správ, ktoré sa vydávajú za správu od priateľa. Používateľov nabáda na zobrazenie videa kliknutím na odkaz, ktorý zdanlivo smeruje na sociálnu sieť Tiktok.

Takýto typ podvodných správ sa už v minulosti na Slovensku objavil, no aktuálne je rozšírený v susednom Česku. Spoločnosť predpokladá, že útoky pravdepodobne zaplavia aj schránky Slovákov.

Viac sa dočítate TU.

Sociálne siete nebudú skrývať bradavky

Medzinárodná technologická spoločnosť Meta možno čoskoro zmení svoje pravidlá, ktoré sa týkajú odhalených bradaviek, informuje Guardian.

Poradný výbor pre materskú spoločnosť Instagramu a Facebooku, ktorý tvoria novinári, odborníci a politici, vyzval sociálne siete na zrušenie pravidiel, ktoré zakazujú zobrazovanie žien s odhaleným hrudníkom. Deje sa tak roky po #FreeTheNipple kampani.

Viac sa dočítate TU.

Viac peňazí pre youtuberov

YouTube umožní tvorcom od 1. februára zarábať aj na krátkych videách v sekcii Shorts, ktorá je kópiou TikToku. O podiel z príjmov z reklamy môžu žiadať youtuberi, ktorí majú aspoň 1000 odberateľov. Navyše budú musieť mať za ostatných 90 dní aspoň 10 miliónov prehratí Shorts videí alebo minimálne 4000 hodín sledovania svojich dlhých videí.

Viac sa dočítate TU.